Producten

Alle producten die de zorg thuis ondersteunen vindt u in de zorgkringloopwinkels. Deze hulpmiddelen zijn gebruikt, maar sommige zorgmaterialen of producten zijn ook ongebruikt. Het assortiment per winkel wijzigt snel. Heeft u een specifiek product nodig, bel dan eerst even met uw dichtsbijzijnde zorgkringloopwinkel.

Zes productgroepen van de zorgkringloop

Bed en Bad

In uw badkamer en slaapkamer wilt u het zo comfortabel en veilig mogelijk hebben. Ook als u hulpmiddelen nodig heeft. De zorgkringloopwinkel biedt u volop hulpmiddelen om dit te bereiken zoals; wandbeugel, douche stoel/kruk, postoel, badmat, diverse aantrekhulpmiddelen, bedtafel, dekenboog en bedverhogers.

Keuken

In de keuken bieden we ook diverse hulpmiddelen aan die u misschien meer veiligheid bieden. Denk aan snijhulpmiddelen, bordenlikker, speciale scharen of pannenhouders.

Mobiliteit

Mobiliteit in de breedste zin van het woord. Soms heeft u tijdelijk een hulpmiddel nodig en soms voor altijd. Voorbeelden van producten mobiliteit zijn; krukken, looprekken, rollators, rolstoelen, vervoersstoelen en wandelstokken.

Huishouden en Wonen

Heeft u moeite met het uitoefenen van uw huishouden? Kijk dan eens bij ons aanbod aan hulpmiddelen onder het kopje huishouden en wonen. Misschien vindt u hier zorgmaterialen die u thuis ook kunnen helpen, zoals een draagband, grijper en een boodschappentrolley.

Gezondheid en Fitness

Uw gezondheid heeft u niet altijd zelf in de hand. Maar het is wel belangrijk om deze zo goed mogelijk op pijl te houden. Soms kan dit met zorgmaterialen of hulpmiddelen nog beter. Denk hierbij aan braces, verbandschoenen, incontinentiemateriaal en allerlei soorten verbanden.

Hobby en Vrije tijd

Sommige hulpmiddelen geven u een comfortabeler gevoel bij het uitoefenen van uw hobby of besteding van uw vrije tijd. Enkele voorbeelden hiervan zijn een wandbeugel, vergrootglas met/zonder verlichting, leesbril, schrijfhulpmiddelen, boekenstandaard of een speelkaartenhouder.

Waar vandaan

De hulpmiddelen en zorgproducten die in de shops te koop zijn ontvangt de zorgkringloop vaak van families waarvan een partner of familielid is overleden, die had zorgmiddelen in gebruik. Maar ook van mensen die tijdelijk een hulpmiddel nodig hadden. Bij iedereen geldt, het staat in de weg en u wilt het kwijt.

Stichting Zorgkringloop haalt deze hulpmiddelen en materialen gratis op en geven het een tweede leven. Lees meer onder het kopje werkwijze.

De Stichting Zorgkringloop verkoopt geen medicijnen, naalden, voeding, steriele materialen of trapliften.